Een SEO copywriter verstaat de kunst om webteksten te schrijven die in potentie hoog ranken in Google. Daarvoor gebruikt hij of zij technieken in de content die zowel door Google als door bezoekers worden gewaardeerd. Een stukje technische know-how in combinatie met psychologie. En natuurlijk een beetje data om het geheel te ondersteunen. Een het schrijven van een goede SEO tekst omvat dan ook:
Een professionele SEO tekstschrijverAls leek is het vaak moeilijk om goede SEO teksten te schrijven. Je kunt één van de honderden checklistjes wel afwerken, maar daarmee ben je er nog niet. Webteksten draaien ook om de bezoekers. Zij moeten er wat aan hebben en het liefst ook nog actie ondernemen. Anders verdien je er zelf natuurlijk ook niks aan. Daarom kun je beter een professional inhuren. Er zijn er genoeg. Vraag bijvoorbeeld een proeftekst aan van SEO tekstschrijver Meneer Octopus, laat je verrassen door een tekstbureau of maak een keuze uit een van de vele freelancers. Maar wil je toch zelf aan de slag? Lees dan verder en ontdek hoe je een goede SEO tekst schrijft. Zoekwoorden bepalenHet eerste deel is gemakkelijk. Je doet gewoon een zoekwoordenonderzoek om te bepalen welke zoektermen volume kennen en waar je de concurrentie relatief laag is. Althans, om te beginnen. Naarmate je meer tijd hebt besteed aan zoekmachine optimalisatie, is je website steeds sterker geworden en kun je je ook gaan focussen op zoekwoorden met meer volume – en automatisch meer concurrentie. Lees ook: het stappenplan van Frankwatching Waardevolle informatieHet tweede deel is al wat moeilijker. Want was is waardevolle informatie? Dat heeft allemaal te maken met de intentie van de zoeker. Wat wil-ie weten wanneer hij de desbetreffende zoekterm intypt? Soms ligt dat voor de hand. En soms ook niet. Je kunt daarom kijken naar de top 10 zoekresultaten. Want waarom ranken zij op dat bepaalde keyword? Waar schrijven zij over? Een goede SEO copywriter ontdekt die onderwerpen en creëert nieuwe content die alle facetten van het zoekwoord omvat. Zonder af te doen aan de leesbaarheid van webteksten. Links verkrijgenWanneer mensen naar je content linken, of eigenlijk meer naar de pagina waar die tekst op staat, is dat een signaal aan Google dat internetgebruikers het waardevolle content vinden. In ieder geval goed genoeg om naar te linken. En dus zal het hoger in Google komen. Simpel gezegd. Geef je lezers dan ook de mogelijkheid om je tekst of blog te delen via social media. Voeg cliffhangers toe. Houd je lezers betrokken bij je verhaal. Dan komen de links vanzelf. En anders kun je het altijd nog zelf een beetje bijsturen met wat linkbuilding.
|
De 3 Basis Elementen van Goede SEO Teksten |