Heb je het gevoel dat je maar niet aan een leuke baan kunt komen? Wij begrijpen het; opvallen tussen tientallen andere kandidaten met veel meer ervaring of betere opleiding werkt demotiverend. De volgende dingen maken solliciteren een stuk leuker. Outfits shoppenBij een sollicitatiegesprek hoort natuurlijk een goede outfit, dus een prima reden om eens even op zoek te gaan naar kleding waarmee je een goede eerste indruk maakt. Zwart en wit zijn natuurlijk veilige opties, dus daar kun je nooit de mist mee ingaan. Wil je opvallen, dan is het wel goed om één kleurrijk item toe te voegen. Door dit statement item zal je in het hoofd blijven hangen van de HR-manager nadat je door de zoekmachine marketing bent gekomen. Opvallen online en in zoekmachine marketingBen je op zoek naar een baan in communicatie of marketing? Dan is het belangrijk dat je ook online zichtbaar bent en je werk laat zien. Ga bijvoorbeeld tijdens je vrije uren lekker creatief aan de slag om te werken aan een portfolio. Ook als je niet actief bent in communicatie, is het goed om een verzameling van al je werk te maken. Is je werk niet echt visueel zichtbaar of geschikt voor foto’s, kun je ook de tijd nemen om al je ervaringen gewoon eens op te schrijven. Dit scoort bijvoorbeeld goed in een zoekmachine marketing. Wanneer je een sollicitatiebrief moet schrijven, kun je hier altijd inspiratie uit halen. Speel de detectiveOm een goede indruk te kunnen maken is het altijd aan te reden om je te verdiepen in het bedrijf waar je solliciteert. Door de kennis die je opdoet door je speurwerk, maak je een betere indruk in je sollicitatiebrief en tijdens je gesprek. Je kunt bijvoorbeeld laten doorschemeren dat je op de hoogte bent van de nieuwste activiteiten of productiecijfers. Doe ook alvast een beetje onderzoek naar de mensen die bij het sollicitatiegesprek aanwezig zijn. Zo kun je hen een compliment maken over hun werk. Hebben jullie een gezamenlijke interesse? Noem dit ook in je brief of gesprek. Hierdoor is het ijs al wat sneller gebroken en ontstaat er al een persoonlijke band. Met een zoekmachine marketing doen zij eigenlijk hetzelfde trucje bij jou.
|
https://tools2grow.nl/zoekmachine-marketing-specialist/ |